Pagina's

zondag 30 juni 2013

Afgelopen woensdag was het helaas al weer de laatste quiltbee van het seizoen in De Kreek. Maar natuurlijk  gaan wij in september weer verder. Ina had een workshop gevolgd bij Antje Veltrop. Ze liet zien wat ze daar had geleerd. Wij kregen een snelcursus. Het is de methode van het maken van de 5 minutenblokken van Suzanne McNeill. Op youtube is daar een filmpje van te zien: 5 minutes blocks
Het is een leuke methode met diverse eindresultaten als mogelijkheid. Heel leuk om te maken.



Omdat er nog geld in de beekas zat, kregen we allemaal een pakketje All of my Dreams van Riet. Een heel leuk gebaar.


En toen was het donderdag. Ik kreeg 's avonds van mijn schoonzusje via de e-mail door dat het eerste deel van Love Entwined was geplaatst. Ik had mij daar vorige week voor aangemeld. Mijn mailbox overstroomde daarna met allerlei reacties van over de hele wereld. En een piek in het lezen van mijn blog. Geweldig. En eindelijk was het dan zover. Alleen zat ik op dat moment in de trein. Moest toen wachten tot vrijdagochtend. Gedownload en wat nu? Ik ben nog met vele projekten bezig. Welke kleuren ga ik gebruiken? Ik heb nog geen idee. Ik ga eerst maar eens op zoek naar de achtergrondstof.
Het wordt in ieder geval een hele klus. Het leuke is dat we beginnen met het middenblok. Als je het dan op een gegeven moment wel mooi vindt, dan kun je op elk moment stoppen met de quilt.
Toevallig zag ik op de site van Quilterspalet de zgn. Apliquick. Een handig instrument bij het aplliceren. Misschien dat ik die ooit nog eens aanschaf. Op internet zag ik ook de methode van freezerpapier en een ministrijkijzer. Die methode lijkt mij ook wel wat.




1 opmerking:

  1. Like the 5 min block! You will have a great time doing the LE Quilt enjoy!!

    BeantwoordenVerwijderen